Mikro budżety – gdzie się reklamować mając mały budżet? Cz.2

Grafika przedstawiająca suwmiarkę i monety

Nasza agencja obsługuje dużą grupę klientów z różnych branż. Wiadomo, że firmy mają różny budżet reklamowy. Czasami różnice są ogromne. Nierzadko wynoszą od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Kontrahent niezmiennie, chce widzieć namacalne efekty pracy agencji. Najlepiej, aby były widoczne w rosnących dochodach firmy. Fakt, że praca przy dużym budżecie, daje komfort. Wówczas możemy działać na kilku różnych kanałach. W zależności od aktualnych potrzeb, przerzucamy środki tam, gdzie wyniki są najlepsze. Co sobie poradzić, kiedy mikro budżety reklamowe wynoszą 50, 100 lub 300 złotych? Otóż uwierz, że nie ma sytuacji bez wyjścia. Polak potrafi! W pierwszej części omówiliśmy możliwości reklamowania za pomocą Facebook Ads. Dzisiaj pokażemy mikro budżety dla Google Ads.

Google Ads

Obiegowa opinia głosi, że reklamowanie za pomocą narzędzia Google jest po pierwsze skomplikowanie, a po drugie drogie. Sprawdźmy, czy tak jest na pewno? Przede wszystkim koszt reklam uzależniony jest od celu. Jak i od odpowiedniego przygotowania treści reklam. Większość firm za cel reklamy wybiera ruch na witrynę albo połączenie telefoniczne. Sprofilowanie reklamy w ten sposób, jest uzasadnione pod względem pozyskiwania klientów oraz zbierania leadów. Koszt wymienionych reklam jest równocześnie wyższy od innych form reklamy. Jeśli nasze mikro budżety nie pozwalają na takie rozwiązanie.  Powinniśmy trochę pogłówkować.

Remarketing

Jeśli Wasz budżet reklamowy nie jest duży i oscyluje w okolicach 100-200 złotych miesięcznie, warto pomyśleć o remarketingu. W tym celu potrzebujemy prawidłowo skonfigurowanego ze stroną internetową, Google Analytics i Google. Jak również połączenie ze sobą tych dwóch narzędzi. Żaden informatyk nie powinien mieć z tym większych problemów. Jeśli samodzielnie obsługujecie swoją stronę, to konsultanci Google bez problemu przeprowadzą Was przez całą procedurę krok po kroku. Nie jest ona trudna. Google Analytics posiada funkcję pobrania listy remarketingowej. Pobranie listy możliwe jest już od momentu, kiedy naszą witrynę odwiedzi więcej niż 100 osób. Lista marketingowa jest automatycznie importowana do Google Ads. W tym momencie pojawia się pytanie. W jaki sposób wykorzystać listę osób, która odwiedziła nasza stronę? Jaką treść zaproponować tym osobom?

Grafika biznesowa z celem

Cel

Musimy pamiętać, że na ogół cel reklamy, tj. ruch na witrynę po słowach kluczowych dotyczących naszej firmy, może być relatywnie drogi. W naszej agencji mamy na to sposób. Stale rozbudowujemy nasz “blog“. Staramy się, aby pojawiały się tam ciekawe i merytoryczne artykuły. Warto więc wykorzystać potencjał drzemiący w fachowcach. Jeśli artykuły, które publikujemy dotyczą naszej branży. Zwykle odpowiadają na pytania, które zadają sobie nasi potencjalni klienci. Wówczas jest duża szansa, że właśnie takich treści będą przez nich poszukiwane. W tym momencie wyjdziemy dokładnie naprzeciw potrzebom klienta. Jednocześnie naszym celem będzie, promowanie artykułów z naszej witryny.

Wybór reklamy

W przypadku remarketingu, ważna jest reklama display. Tak samo, jak odpowiedzi nurtujące naszych potencjalnych klientów. Klient nie powinien czuć, że reklamujemy firmę jako taką. Służymy radą, pomocą i wsparciem merytorycznym. Klient trafia więc do nas, bo szuka rozwiązania swojego problemu a my najlepiej znamy jego rozwiązanie. To jest właśnie nasza przewaga. Nie zawracamy mu głowy banalnymi, nachalnymi, nic niewnoszącymi treściami. Od nas zależy, czy wykorzystamy obecność klienta na naszej stronie. Sama reklama powinna być ciekawa i graficznie nawiązywać do treści tekstu. Korzystamy w tym przypadku zarówno z reklam graficznych, jak i samego tekstu. Podczas wybierania słów kluczowych skupiamy się na tych dotyczących przede wszystkim treści artykułu.

Grafika biznesowa z motywem pieniądza

Stawka CPC

Od ustalenia stawki CPC zależy, ile ostatecznie zapłacimy za reklamę. Nie zapominamy, że omawiamy mikro budżety. Proponujemy stworzenie 2-3 grup reklam. Następnie ustawienie trzech progów kwotowych, np. 20, 40, 80 groszy- za przejście na stronę. Niestety w przypadku specjalistycznych zagadnień oraz wąskiej grupy odbiorców te stawki mogą rosnąć. Nam udało się zejść poniżej najniższego progu kwotowego. Na taki efekt, wpływ ma m.in. branża w jakiej działamy. Jak również jakość reklam. Po 2-3 dniach należy sprawdzić, które reklamy najlepiej się sprawdzają. Teraz trzeba wyłączyć te najdroższe oraz te, które nie konwertują na naszą stronę. Zamiast tych możemy stworzyć nowe i wypróbować jak się sprawdzą.

Monitoring wyników a skuteczność kampanii

Na wstępie wpisu, zaznaczyliśmy konieczność połączenia ze sobą kont, Google Analytics oraz Google Ads. Poza możliwością pobrania i wykorzystania listy remarketingowej, ta opcja ma jeszcze jeden plus. Otóż, pozwala nam na bieżąco śledzić wyniki i skuteczność naszej reklamy. Dzięki temu możemy sprawdzić jak Google Ads wypada pod względem generowania ruchu na stronę w porównaniu z wyszukiwaniem organicznym, social mediów czy odesłań z innych witryn. Na dodatek, mamy te informacje zebrane w jednym miejscu. Nie musimy używać dwóch programów jednocześnie. 

Skuteczność omawianej kampanii należy mierzyć dwojako. Chociaż ilość kontaktów lub zdobytych leadów, prawdopodobnie będzie niższa niż w przypadku standardowej kampanii promującej firmę. Aby to zrekompensować, warto dodać w każdym artykule formularz kontaktowy lub odesłanie do zakładki “kontakt”. Chcemy, aby klient mógł szybko wysłać do nas zapytanie. Nie zapominajmy, że do dyspozycji mamy mikro budżety. Koszt przeprowadzenia kampanii, będzie kilkukrotnie niższy niż w przypadku kreacji reklamujących naszą firmę i usługi.