Facebook Shops – Marketplace

Grafika z wyświetlonym sklepem na monitorze

Warto korzystać z Facebook Shops!

Facebook jest w pełni świadomy swojej mocy w kwestii promocji biznesu. Zapewne również z tego powodu wprowadza nową sekcję “Shops.” Świadomie rywalizując z platformami e-commerce. Z pewnością jest to też efekt pandemii koronawirusa. Znacząco wzrosło zapotrzebowanie na dokonywanie zakupów online. Z kolei powszechnie wiadomo, że portal Zuckerberga dba o wygodę swoich użytkowników. Stara się też wychodzić naprzeciw ich potrzebom. Na jakie korzyści możemy liczyć korzystając z sekcji “Shops”? Czy za sprawą Facebook Shops, platformy e-commerce mogą czuć się zagrożone?

Marketplace

Marketplace przede wszystkim jest miejscem, gdzie można zamieszczać oferty produktowe. Tym samym ogłoszenia z możliwością automatycznego generowania reklam. Co powoduje zwiększenie zasięgu oferty i dotarcie do określonej liczby klientów. Wcześniej było łatwiej przekierować użytkownika z Facebooka na naszą witrynę. Licząc, że tam dokona zakupu. Teraz małe i średnie przedsiębiorstwa mogą założyć sklep na Facebooku. A co za tym idzie, cały proces zakupowy przeprowadzić właśnie tam. Nawet bez wychodzenia z aplikacji. Faktyczną zaletą Facebook Marketplace, a teraz Shops, jest to, że jest całkowicie darmowy. 

Z pewnością dużym atutem sklepu w witrynie Facebooka jest wygoda dla użytkownika. Wygląd sklepu możemy dostosowywać do swoich potrzeb. Wybieramy motyw kolorystyczny czy zdjęcie w tle. Tworzenie kolekcji pomaga klientom wyszukać odpowiednie produkty. Możemy połączyć sklep z Instagramem, co zapewnia spójny marketing. Co ważne, wszystko odbywa się na dobrze nam znanej stronie. Sprzedawanie produktów przez serwis Marka Zuckerberga ma również pewien bardzo duży atut – statystykę. Dowiemy się jaka ilość osób odwiedza sklep, sprawdza  dany produkt. Wszystko to jest widoczne z panelu administratora. Z tych informacji korzysta sam Facebook. Dzięki tym danym tworzy spersonalizowane reklamy. To z kolei, generuje dodatkowe zasięgi.

Facebook, Instagram, WhatsApp

Mówiliśmy już o połączeniu sklepu z Instagramem. Warto rozwinąć ten temat. Wiadomo, nie jest to jedyna aplikacja spokrewniona. Coraz więcej osób w naszym kraju korzysta z WhatsAppa. Klienci naszego wirtualnego sklepu, mają możliwość wysłania do nas wiadomości, zarówno z poziomu Messengera, WhatsAppa jak też Instagrama. To zwiększa ilość potencjalnych nabywców. Klient nie musi pisać specjalnych e-maili z banalnym pytaniem. Zauważa ten fakt coraz częściej. Rozmowa bezpośrednio w aplikacji, integruje również klienta i sprzedawcę. Zdecydowanie ten sposób komunikacji jest bliższy relacji jaka powstaje podczas zakupów w sklepie stacjonarnym.

Aplikacja kreuje zmiany.

Facebook przejmuje rynek z niesamowitą łatwością. Posiadanie jednych z największych aplikacji na świecie bardzo to ułatwia. Dodatkowo ma całkiem sporą zaletę – integralność. Aplikacjami z tak szerokim zasięgiem rządzi jedna firma. Dzięki temu nie ma problemu z wprowadzaniem zmian. Niemniej bezpośrednie połączenie sklepu na Facebooku z tym na Instagramie to nie wszystko. Możliwe będzie reklamowanie sklepu i sprzedaż produktów na żywo w toku transmisji live. Wymienione nabierają coraz większej popularności. Tylko od Was będzie zależeć jak przyciągnąć ludzi do oglądania. Kolejno do kupowania produktów. Wszystko to, łącznie z możliwością zbierania punktów lojalnościowych, jest obecnie w fazach testów. Wprowadzenia możemy się tego spodziewać na przestrzeni kilku miesięcy. Świat pędzi do przodu i warto interesować się najnowszymi sposobami reklamowania swoich produktów. W myśl zasady: “ten kto się nie rozwija niewątpliwie się cofa.

 Podążajmy za trendami.

Możliwości reklamowe Facebooka są faktem. Fachowcy od reklamy i Public Relations zdają sobie z tego sprawę. Wielu używa go,  jako jedno z głównych generatorów ruchu na swojej witrynie. Przewagę, jaką posiada Facebook, jest ogromna społeczność. Zwykłe strony dedykowane  do sprzedawania produktów nie posiadają tego. Grupy i chaty na tej samej stronie co sklep usprawniają zakupy. Sprawiają, iż wklejenie do nich naszego sklepu zwiększa możliwe kliknięcia – przecież nawet nie musimy wchodzić na strony. Ciężko jest bezpośrednio konkurować z Facebookiem. Dlatego ten pożera coraz więcej rynku. Tak się stało ze słynnymi niegdyś forami, komunikatorami. Obecnie przyszła kolej na serwisy sprzedażowe. Jeśli chcemy utrzymać się na rynku, koniecznie musimy rozumieć te zmiany. Obowiązkowo trzeba się do nich dostosowywać .

Inwestorze patrz w przyszłość.

Dobrze jest być oszczędnym w dwóch ważnych dla właścicieli firm obszarach. Pieniądze i czas. Wymienionych zawsze mogłoby być więcej.  Wszystko wokół nas pędzi, a przykładów upadłych niegdyś gigantów nie trzeba szukać daleko. Niezrozumienie potrzeb wirtualnych klientów i wymagań współczesnego marketingu utrudnia przedsiębiorcom życie. Bywa, że wręcz uniemożliwia, rozwijanie naszych firm. Dobrze zorganizowana reklama, zawsze pcha nas do przodu. Facebook jest jednym z największych portali społecznościowych na świecie. Nikt temu nie zaprzeczy. Do tego posiada wiele ułatwień dla przedsiębiorców. Z czasem niewątpliwie będzie ich tylko więcej. Nie ma na co czekać, tylko inwestować w przyszłość.