Pozycjonowanie, czy reklamy Google Ads? – przeczytaj, która strategia marketingu internetowego sprawdzi się w twoim przypadku!

Pozycjonowanie strony internetowej pod wyszukiwarkę Google (SEO) i tworzenie kampanii reklamowych w sieci Google Ads to działania należące do szeroko pojętego marketingu internetowego. Zastanawiasz się zapewne, który z tych rodzajów promocji strony firmowej w sieci wybrać. W niniejszym artykule przybliżamy wady i zalety obu tych podejść oraz stawiamy tezę, że optymalne jest łączenie obu tych rodzajów działań marketingu internetowego.

Pozycjonowanie stron internetowych – sprawdź za i przeciw!

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli optymalizacja ich po wyszukiwarki (ang. SEO – Search Engine Optimization) to działanie wymagające czasu, cierpliwości i profesjonalnego podejścia do zagadnienia. Marketing internetowy to dziedzina, w której trzeba wiedzieć, co się robi. Działania po omacku nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Warto zlecić prace związane z SEO profesjonalistom z renomowanej agencji marketingowej.

Niewątpliwą zaletą pozycjonowania strony jest to, że jest to metoda promocji w sieci względnie nisko kosztowa. Z biegiem czasu kampanie SEO nie drożeją, a zwrot z inwestycji jest coraz większy. Działania takie jak tworzenie unikalnych i zoptymalizowanych pod pozycjonowanie treści na stronę, czy bloga firmowego, usprawnianie działania witryny pod kątem wygody użytkownika, czy dbałość o odpowiednie linkowanie do strony oraz obecność właściwych słów i fraz kluczowych w treści – wszystko to generuje pewne wydatki związane z pracą, którą musisz zlecić specjalistom. Wydatki te jednak pozostają względnie stałe, a z miesiąca na miesiąc działania SEO przynoszą coraz większe korzyści w postaci rosnących konwersji.

Inną korzyścią wynikającą z dbałości o pozycjonowanie jest to, że użytkownik, odnajdując twoją firmę w wynikach organicznych, będzie miał do twoich treści większe zaufanie, niż do treści pochodzących z płatnych reklam. Długotrwałe działania SEO sprawią, że twoja marka będzie dużo lepiej rozpoznawalna, zyska renomę, a witryna będzie miała coraz więcej organicznych wyszukiwań.

Minusem pozycjonowania jest to, że na zdecydowanie widoczne efekty należy czekać długo – od kilku miesięcy, nawet do dwóch lat. Należy naprawdę uzbroić się w cierpliwość w trakcie prowadzenia strategii SEO. Nie jest ona zbyt skuteczna krótkofalowo, na czas kampanii świątecznych, czy promocyjnych.

SEO jest świetne do budowania reputacji i widoczności marki, słabiej wypada w połączeniu z krótkotrwałymi kampaniami sprzedażowymi.

Kampanie reklamowe Google Ads – zalety i wady

Płatne kampanie reklamowe Google Ads umożliwiają wyświetlanie twoich treści promocyjnych w wyszukiwarce Google – pod, nad i obok wyszukiwań organicznych – a także na YouTubie i na stronach powiązanych z Google w ramach sieci AdSense. Oczywiście słowo „płatne” jest tu kluczowe. Frazy, na które chcesz wyświetlać swoje reklamy mają różne ceny, tak że musisz liczyć się z tym, że będziesz musiał zapłacić za każde kliknięcie, wyświetlenie, czy inną konwersję.

Budżety kampanii reklamowych Google Ads są zazwyczaj spore, mają też tę cechę, że rosną – Google podnosi stawki na słowa kluczowe, na które jest popyt. Nieprzewidywalność cen wynika też z faktu, że Google jest firmą jak każda inna, więc chce zarabiać, a to wiąże się z drożeniem kampanii w sposób niemożliwy do zaplanowania.

Niewątpliwym plusem kampanii reklamowych Google Ads jest ich krótkoterminowa skuteczność. Masz możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców z promocją lub nowym produktem. Dodatkowo istnieje możliwość celowania kampanii w konkretną grupę odbiorców.

Kampanie Google Ads w połączeniu z SEO – to najlepsza strategia marketingu internetowego!

Najlepsza strategia marketingu internetowego to ta, która działa optymalnie. I rzeczywiście świetnie sprawdza się połączenie reklam Google Ads z pozycjonowaniem. Kampania Google Ads będzie dużo skuteczniejsza, gdy reklamy będą prowadzić do wartościowej, wypozycjonowanej strony. Z drugiej strony SEO dużo szybciej wygeneruje organiczny ruch do witryny, gdy użytkownicy sieci będą częściej natykali się na twoją markę, jej usługi i produkty. Chętniej klikamy w treści autorów, których kojarzymy. Kampanie Google Ads docierają do szerokiej publiczności, więc napędza to także ruch organiczny.

Na koniec podkreślamy jeszcze raz – niewłaściwie prowadzone działania z zakresu marketingu internetowego mogą przynieść więcej szkody niż zysku. Sprawdzona agencja marketingowa, taka jak nasza – to najlepszy adres, pod który należy się udać, gdy planujemy promować firmową witrynę w sieci.

Scroll to Top