TikTok – aplikacja dla rozrywki czy biznesu?

Początek Twojej TikTokowej historii 

Marketing skierowany ku klientowi powinien być zawsze tam, gdzie znajdują się ludzie, czyli nasi potencjalni klienci. Aplikacja Tik Tok zrzesza miliardy użytkowników, co stanowi niebywały potencjał marketingowy. Najwięcej użytkowników to ludzie z pokolenia Generacji Z, czyli obecnie nastolatkowie. Coraz jednak więcej ludzi w tej rozrywkowej aplikacji to osoby po 18 roku życia, którzy szukają odskoczni od codziennego życia, pracy czy obowiązków przeglądając tę popularną aplikację. Warto zatem wyjść ze swoim produktem i firmą „do ludzi”.  Przejmij inicjatywę i podejdź do marketingowych działań w nieszablonowy sposób. Zrównaj się ze swoimi odbiorcami, nawiąż z nimi dialog i komunikację na Tik Toku. Daj się poznać i jednocześnie poznawaj innych, zdobądź sympatię i zaufanie swoich klientów. 

Dlaczego warto inwestować w TikToka?

Oprócz reklamowania swoich produktów i usług poprzez założenie konta firmy na platformie, TikTok oferuje również system reklamowy. Jest to względna nowość na rynku, obca dla wielu firm. System ten oferuje atrakcyjne oferty i stosunkowo niskie stawki za dotarcie do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Jest to wręcz idealny moment na wkroczenie z reklamą na tej platformie. Z biegiem czasu jednak ta idylla się skończy, gdy coraz więcej ludzi zdecyduje się na działania marketingowe i reklamowe za pomocą TikToka. Możesz być o krok przed konkurencją i wykazać się nieszablonowym podejściem. Sprawdź, przetestuj, zdobądź ciekawe doświadczenia i przede wszystkim dotrzyj do nowych klientów. 

Formy reklam na TikToku

TikTok oferuje kilka form reklam, z których możesz skorzystać. Są to:

Brand Takeover — reklama, z którą użytkownik styka się w postaci 3-sekundowego statycznego zdjęcia, albo 3-5 sekundowego gifa lub wideo.

In-feed Native Video — 15-sekundowa reklama na stronie ”dla Ciebie”, która wyświetla się pomiędzy innymi treściami.

Hashtag Challenge — bazuje na UGC (User Generated Content). Są to treści tworzone przez odbiorców danej firmy. Marka tworzy dedykowany hashtag, który jest promowany na liście popularnych hashtagów.

A więc nasuwa się pytanie: Czy Tik tok jest przydatny dla firm, czy warto wykorzystywać go w biznesie? 

Odpowiedź brzmi zdecydowanie tak, jednak z małym “ale”. Aby reklama była efektywna musi być dopasowana do tego medium. Na TikToku możesz natrafić na reklamy znanych i lubianych marek z branży kosmetycznej, sportowej czy modowej. Na reklamowanie swoich produktów na tej platformie decydują się nawet marki premium. TikTok obecnie idealnie nadaje się do promowania wszelkiego rodzaju sklepów internetowych i marek oferujących np. ubrania czy kosmetyki. Niemniej jeśli masz pomysł na swój produkt, zareklamujesz go w przystępny sposób i uda Ci się stworzyć content oparty na kreatywności i osadzony w trendach TikToka możesz liczyć na zainteresowanie i sukces. Ponadto TikTok to dobry kanał do promowania wszelkiego rodzaju kursów oraz reklamowania biznesu przez pryzmat marki osobistej. Dopasuj format i ciesz się nowymi kontaktami biznesowymi. 

Niewątpliwą zaletą TikToka jest duże zaangażowanie użytkowników platformy. Zbudowanie relacji z klientem to dodatkowy atut – bądź w stałym kontakcie z odbiorcami, reaguj na komentarze, po prostu bądź aktywny. Aktywność, kreatywność, ale również systematyczność publikowanych materiałów to przepis na sukces. Pokaż swój zespół i  nabierz luźnego i „ludzkiego” podejścia. 

Skorzystaj z pomocy naszej profesjonalnej agencji marketingowej

Być może się wzbraniałeś przed zainstalowaniem aplikacji TikTok, być może masz ją na swoim telefonie, być może używasz do celów prywatnych, a może zacząć używać go w biznesie? Jak wiemy wideo marketing to jeden z najważniejszych trendów marketingowych więc skłonienie się ku Tiktokowemu contentowi to może być strzał w 10!

Jeśli jednak nie czujesz się na siłach w tworzeniu treści wideo i po prostu TikTok to nie Twoja bajka – rozpocznij współpracę z naszą agencją. W Grupie Rzym pracuje szereg specjalistów, dla których zakamarki TikToka nie stanowią żadnego problemu. Skontaktuj się z nami, po przeprowadzeniu wywiadu i poznaniu Twoich potrzeb i oczekiwań stworzymy indywidualną i dedykowaną specjalnie dla Ciebie strategię marketingową, uwzględniającą również działania w obrębie aplikacji TikTok. Nie czekaj, aż konkurencja Cię wyprzedzi. Zapraszamy do współpracy. 

Scroll to Top