Wizytówka firmy w Google – jakie ma funkcje i czy warto ją prowadzić?

Google Moja Firma oraz wizytówka firmy w Google Maps to bardzo ważne, bezpłatne opcje, dzięki którym twoja firma będzie lepiej widoczna w sieci. Co za tym idzie – twoi potencjalni klienci łatwiej cię znajdą. Tworzenie wizytówki firmy w Google jest łatwe i intuicyjne. To, co istotne, to dbanie o poprawność informacji w niej zawartych, regularna aktualizacja treści i moderowanie sekcji opinii użytkowników.

Wizytówkę firmy można w Google pozycjonować, więc ma ona potencjał wzmocnienia twojej obecności w sieci.

Warto wiedzieć, jakie funkcje posiada wizytówka firmy w Google i dlaczego oraz jak ją prowadzić.

Jakie funkcje ma wizytówka firmy w Google?

Wizytówka firmy w Google to wygodna dla użytkowników sieci forma zdobywania informacji o danym biznesie. Z wizytówki można dowiedzieć się nazwy przedsiębiorstwa, adresu działalności, informacji kontaktowych, godzin otwarcia, czy podstawowego profilu działalności.

Bardzo istotną funkcją wizytówki firmy w Google jest to, że wyświetlają się tu opinie użytkowników. Tu jest pewien haczyk – w praktyce nie ma możliwości usunięcia negatywnych komentarzy, które zostawiają niezadowoleni klienci oraz, nie ukrywajmy, konkurencja. Dlatego należy przemyśleć sens zakładania wizytówki firmy w Google, kiedy spodziewasz się dużego odsetku negatywnych komentarzy, a twoi zadowoleni klienci z natury nie należą do skorych do komentowania i interakcji w sieci.

Na pewno warto zachęcać swoich klientów do pozostawiania komentarzy w Google – w takim przypadku masz szansę na pozyskiwanie pozytywnych opinii. Nie da się zaprzeczyć, że opinie sami z siebie najchętniej pozostawiają klienci niezadowoleni.

Wizytówka firmy w Google Maps to drugie miejsce, gdzie wyświetlają się podstawowe dane informacyjne o twojej firmie. Tutaj potencjalny klient zlokalizuje cię dokładnie na mapie. Skorzysta też ze zdjęcia budynku i ogólnie lokalizacji twojego biznesu, co pomoże mu łatwiej trafić do twojej siedziby. Internauta ma też możliwość określenia, jak daleko twoja firma znajduje się w danym momencie od jego lokalizacji oraz wyznaczenia trasy.

Czy warto prowadzić wizytówkę firmy w Google?

Jest dużo plusów tego rozwiązania, są też minusy. O minusach związanych z negatywnymi komentarzami pisałam wyżej. Jedynym sposobem przeważenia szali opinii na pozytywną stronę jest namawianie zadowolonych klientów do zostawiania w Google pozytywnych komentarzy. Algorytm Google przy pozycjonowaniu wizytówki bierze pod uwagę nie tylko średnią ocen, ale także ich liczbę. Warto zatem, by Google wiedziało o popularności twojego biznesu.

Jeśli decydujesz się na założenie i prowadzenie wizytówki firmy z Google, musisz o nią dbać. Dopiero wtedy ta funkcjonalność ma szansę wywindować twój biznes na wysokie miejsca w wyszukiwarce Google.

Informacje powinny być na bieżąco aktualizowane, zdjęcia koniecznie muszą być jak najlepszej jakości, a komentarze moderowane.

Jeśli nie masz czasu się tym zajmować i nie masz w swoim teamie osoby, która mogłaby dla Ciebie prowadzić wizytówkę firmy w Google – skorzystaj z usług profesjonalnej agencji marketingowej, wyspecjalizowanej w SEO.

Specjaliści zagwarantują ci sukces i widoczność w sieci.